Konference Podnikavost jako cesta k odolné společnosti
23. října 2025 jsme byli součástí inspirativní konference Podnikavost jako klíč k odolné společnosti, kterou pořádala Asociace podnikavé Česko – organizace, jejímž jsme zakládajícím členem a s jejíž vizí se plně ztotožňujeme.
Konference se konala v prostoru H11 v pražské Holešovické tržnici a přinesla to nejlepší z diskuse o budoucnosti vzdělávání, kompetencích a odolnosti společnosti.
Za EKO GYMNÁZIUM BRNO se konference zúčastnila naše předsedkyně správní rady Sylvie Schmiedová, členka správní rady APČ, která ocenila především inspirativní řečníky, kvalitní data a silné myšlenky, které s naším školním přístupem hluboce rezonují.
Vzdělávání zaměřené na kompetence, rozvoj růstového myšlení a podnikavosti – tedy aktivního přístupu k životu – tvoří základ filozofie naší školy.
Zaujala nás data Terezy Hrtúsové z České spořitelny, která ukázala, že jen 53 % českých studentů má růstové nastavení mysli (v Estonsku 78 %, v Dánsku 75 %) a že pouze 12 % jedenáctiletých žáků základních škol v Česku chodí do školy rádo.
Právě tato fakta potvrzují, jak důležité je budovat školy, kde se žáci cítí bezpečně, mohou dělat chyby a hledat vlastní cesty k učení.
Velký ohlas měla také odpolední panelová diskuze mladých, které se zúčastnila naše studentka septimy Karolína Prušková.
Byla nejmladší z účastníků, ale její postoje, nadhled a odvaha vystoupit s vlastním názorem jasně ukázaly, že i mladší generace má co říct – a že její hlas má být slyšet.
Doporučujeme pustit si záznam panelu:
Podnikavost není o podnikání, ale o dovednostech, které potřebujeme všichni — o schopnosti tvořit, spolupracovat a hledat řešení.
Jsme hrdí, že téma, které na EKO GYMNÁZIU BRNO rozvíjíme už od roku 2017, se stává přirozenou součástí debaty o vzdělávání v Česku.
Velké poděkování patří Asociace podnikavé Česko za organizaci a skvělou energii, ředitelce Anna Kačabová za inspirativní závěrečné slovo a také Petr Sucháček za provázení celým dnem s lehkostí a humorem.
Konference se konala pod záštitou prezidenta České republiky Petr Pavel a CzechInvest.
Hlavním partnerem byla Česká spořitelna a Nadace České spořitelny, mediálním partnerem časopis Řízení školy.